Designmanual

Alle virksomheder har et mærke, uanset om det er bevidst konstrueret eller simpelthen har udviklet sig over tid. Brandretningslinjer, undertiden kaldet en style guide, er en væsentlig del af en effektiv marketingstrategi. Tag et kig på nogle af de branding -arbejder, vi udførte for Re: find. Grundlæggende er en mærkevejledning et dokument, der guider medarbejdere og designere til, hvordan forskellige elementer i virksomheden skal bruges.

Hvorfor skal du have en designmanual?

Dit brand er uden tvivl dit vigtigste aktiv. Mere end bare et logo, er din brandidentitet din virksomhedspersonlighed og vil være nøglen til at levere dit brand konsekvent på tværs af alle kanaler, on og offline. Du har brugt penge og arbejdet hårdt på at skabe dit virksomheds mærke og logo, og derfor er brandretningslinjer afgørende for, at din virksomheds materialer altid ser konsistente og professionelle ud. De beskytter din brandværdi ved at levere omfattende instruktioner til alle medarbejdere, interessenter og eksterne marketingfora.