Grafisk Identitet

Visuel identitet er, hvordan du former opfattelse og skaber et indtryk gennem de synlige elementer i dit brand. Billeder er en stærk form for kommunikation, især fordi de ikke kommunikerer med ord.

Godt grafisk design er ikke bare en flot kreativ hånd i Photoshop, et godt øje for farvesammensætning og et bibliotek fyldt med skrifttyper. En god grafisk designer handler for en virksomhed om at gentage det samme grafiske udtryk uanset mediet. Identiteten skal være synlig overalt uden ændring i det grafiske design og udtryk. 

Hvad der udgør grafisk identitet?

  • Firmalogo
  • Designlinje på kontortryksager, brevskabeloner m.v.
  • Nye muligheder for logoanvendelse.
  • Skabeloner til grafisk design til brochurer, flyers og løsblade.
  • Skabeloner til grafisk design for annonce-layout.
  • Skabeloner til design af hjemmeside, skiltedesign, profilbeklædning.

En stor betydning for din virksomhed

I dag bygger en virksomhed ikke længere sit ry alene på produkter eller tjenester. Det billede, det formidler, ses også som et mål for dets succes. Inden du går i gang med at skabe en visuel identitet, skal du eksplicit og præcist identificere de strategiske mål for din virksomhed: Hvorfor er det så vigtigt? Hvilke medier skal jeg bruge? Hvorfor er det så vigtigt at have en visuel identitet?

En visuel identitet skal opfylde tre væsentlige funktioner:

  • Det er genkendeligt: ​​ved at være enkel og overskuelig
  • Det giver din virksomhed personlighed
  • Det skiller sig ud fra konkurrenterne